Jak sprawdzić projekt graficzny markowego kubka papierowego?

Przewodnik krok po kroku, jak sprawdzić niestandardowy projekt graficzny kubka papierowego z nadrukiem, kolory i proofing

1. Sprawdzanie szczegółów technicznych

Przejrzyj wszystkie wytyczne na wszystkich stronach odpowiedniego szablonu produktu markowego.

Zazwyczaj wyglądają one jak poniżej (przykład). Sprawdź każdy z nich krok po kroku.

  • Przygotuj pojedynczy, otwarty, edytowalny plik wektorowy .pdf z grafiką na jednej oddzielnej warstwie.
  • Wszystkie istotne elementy graficzne muszą być umieszczone w „bezpiecznym obszarze”.
  • Tło projektu graficznego powinno wypełniać cały „obszar drukowania”.
  • Wygnij logo i teksty zgodnie z siatką wytycznych, w przeciwnym razie proste teksty będą wyglądać na wygięte na kubku.
  • Wszystkie grafiki użyte w projekcie graficznym powinny mieć jakość co najmniej 300 dpi.
  • Umieść wszystkie grafiki w pliku, nie łącz ich.
  • Konwertowanie wszystkich czcionek na krzywe.
  • Nie używaj linii cieńszych niż 1 pt. ponieważ mogą się one różnić od wyglądu na ekranie.
  • Należy uważać na mały tekst poniżej 6 pkt. a także małych symboli, takich jak ©, ™, ® itp., ponieważ mogą one być nieczytelne.
  • W przypadku głębokiej czerni używanej na jednolitym kolorze tła należy użyć C30 M30 Y30 K100.
  • Należy pamiętać, że niewielkie różnice (do 20%) między kolorami mogą być ledwo widoczne na ostatecznym wydruku.
  • Używaj tylko kolorów CMYK. Kolory z innych przestrzeni, takich jak Pantone, RAL itp. zostaną automatycznie przekonwertowane na CMYK, a wyniki takiej konwersji nie mogą być podstawą do reklamacji.
  • Należy wziąć pod uwagę, że różne wzory, a także poziome linie biegnące wokół kubka mogą nie łączyć się ze sobą na pionowym szwie kubka. Pionowe przemieszczenia mogą wynosić do kilku mm.
  • Ze względu na różnicę w użytym papierze, biały kolor i temperatura zewnętrznej warstwy kubka mogą różnić się od warstwy wewnętrznej, opakowania i uszczelnienia.
Projekt graficzny markowych ekologicznych kubków papierowych, kubków do lodów, porcjowanego cukru z indywidualnie nadrukowanym logo: rainbowcups spersonalizowany projekt graficzny kubka papierowego

2. Sprawdzanie kolorów

Nauka o kolorach to złożona kwestia

Ocena kolorów jest bardzo trudnym tematem, ponieważ zależy od: tego, jak postrzegamy kolory w naszym umyśle (przetwarza je w zależności od sąsiednich kolorów i wzorów), naszego wieku (starsi ludzie mają tendencję do postrzegania kolorów bardziej ciepło), ile rodzajów receptorów kolorów mamy w naszym oku (zwykle każdy ma 3, ale są ludzie, którzy mają 4 lub 2). W przypadku wydruku próbnego zależy to od techniki druku, podłoża druku (rodzaj papieru lub przezroczystego plastiku) i źródła światła (ponieważ widzimy światło odbite od wydruku). W przypadku przezroczystych plastikowych kubków sprawa również się komplikuje, ponieważ kolor nadruku zależy od koloru pod nim (np. białego tła dodanego dla lepszego odbicia) lub koloru napoju wlanego do kubka. W przypadku oceny kolorów za pomocą komputerów sprawy stają się jeszcze bardziej skomplikowane, ponieważ 99% ekranów komputerowych nie jest w stanie wyświetlić kolorów druku (znajdują się one poza ich przestrzenią kolorów). Technika druku jest również bardzo ważnym tematem, ponieważ kolory zdefiniowane w CMYK nie są ostateczne, a raczej tylko proporcje farb do zmieszania. Do tego dochodzą tolerancje druku i produkcji, więc kolory na produkcie końcowym mogą różnić się o +/-15% od wartości projektowych.

Naprawdę warto poświęcić chwilę i poczytać podstawy na Wikipedii na temat przestrzeni barw, kolorów i ogólnie widzenia barw.

W idealnym świecie wszystko powinno być skalibrowane, ale w rzeczywistości praca z klientem na odległość jest naprawdę trudna, a często nawet niemożliwa, ponieważ przewyższa cenę samego produktu. Tak więc nawet jeśli uzyskasz pełną akceptację projektu graficznego od klienta, gdy dojdzie do produktu końcowego, możesz spotkać się z reklamacją opartą na kolorze, ponieważ mógł on ocenić kolory w bardzo niewłaściwy sposób.

Sprawdzanie kolorów

Poniżej wymienimy niektóre ograniczenia związane z różnymi rodzajami technik proofingu.

 

  • W przypadku kalibrowanego wydruku próbnego SPR (druk kalibrowany) mogą wystąpić odchylenia kolorów wynikające z różnic w technologii druku i zastosowanym podłożu (rodzaj papieru), a także rodzaju światła użytego do jego oceny. Należy używać naturalnego światła dziennego lub skalibrowanego źródła światła, w przeciwnym razie ocena kolorów w sztucznym świetle może prowadzić do błędów, na przykład brąz może wyglądać na fioletowy. Niektóre papiery odbijają światło w inny sposób niż inne i podobnie, niektóre papiery nasiąkają atramentem znacznie bardziej niż inne, co również wpływa na kolory. Kalibracja pomaga złagodzić niektóre z tych problemów, ale nie jest idealna. Jeśli więc masz duże zamówienie i klienta wrażliwego na kolory firmowe, jest to najlepszy sposób oceny kolorów.

 

  • W przypadku wydruku próbnego (nieskalibrowany wydruk) mogą wystąpić odchylenia kolorów wynikające z różnic w technologii druku i zastosowanym podłożu (rodzaj papieru), a także reprodukcji kolorów przez nieskalibrowaną drukarkę biurową lub drukarnię internetową. Do tego dodamy wszystko, co zostało powiedziane wcześniej odnośnie światła i papieru. Nie oczekuj, że otrzymasz to, co widzisz.

 

  • W przypadku proofa cyfrowego (skalibrowany monitor komputerowy), kolory będą się różnić ze względu na różne odwzorowanie kolorów monitora (emisyjne vs refleksyjne), często brak odpowiedniej konfiguracji oprogramowania graficznego lub brak aktualnej kalibracji. Monitory wykorzystują również emisyjne źródło światła, podczas gdy wydruk jest odblaskowy. Monitory komputerowe do pokrycia przestrzeni kolorów CMYK muszą mieć 99% pokrycia przestrzeni kolorów AdobeRGB lub DCI-P3. Monitory te są określane jako szeroki gamut, a wielu sprzedawców stosuje dla nich inne nazwy marketingowe, takie jak dreamcolour lub inne. Niemniej jednak, nie oczekuj, że otrzymasz dokładnie to, co widzisz.

 

  • W przypadku cyfrowego „proofa” (standardowego monitora komputerowego ) kolory będą się różnić ze względu na różne odwzorowanie kolorów monitora i ograniczoną przestrzeń kolorów, którą może on odtworzyć. Co więcej, brakuje im jakiejkolwiek kalibracji monitora i oprogramowania. Monitory wykorzystują również emisyjne źródło światła, gdy wydruk jest odblaskowy. Kolory drukowane są niemożliwe do wyświetlenia na monitorach sRGB, ponieważ ich przestrzeń kolorów jest po prostu mniejsza. Używanie takiej konfiguracji do oceny kolorów jest najgorszym pomysłem ze wszystkich, po prostu nie spodziewaj się uzyskać tego, co widzisz.

Głównym celem każdego wydruku próbnego jest ogólna ocena projektu graficznego, rozmieszczenia elementów, rozmiaru i poprawności tekstów, ale nigdy nie będzie on w 100% odzwierciedlał ostatecznego wydruku, zwłaszcza kolorów.

Upewnij się więc, że twój klient rozumie to wszystko i nie poszedł na skróty, wyjaśniając mu to. W przeciwnym razie może dojść do reklamacji.

Odpowiadając na pytanie, czy możemy przeprowadzić mały test, tylko kilka sztuk markowego produktu, aby ocenić kolory? I tak, i nie.

Ze względu na sposób, w jaki zorganizowana jest nasza produkcja, kosztowałoby to tyle samo, co MOQ (minimalna ilość zamówienia), więc często jest to to samo, co zamówienie 1000 niestandardowych kubków papierowych, więc po prostu nie robimy tego osobno. Należy również pamiętać, że nasze techniki drukowania zmieniają się, więc przy zamawianiu 1000 kubków i 100 000 kubków używamy innych, co może mieć również wpływ na kolory. Istnieje jednak inny sposób na sprawdzenie, jak wzór będzie wyglądał na kubku – patrz wyżej (nożyczki i taśma).

Czy obawiasz się, że kolory w druku będą działać tak, jak chcesz?

Zamów wydruk próbny (SPR) – wydruk próbny, który jest skalibrowanym wydrukiem cyfrowym symulującym kolory produktu końcowego i obejrzyj go u siebie w różnych warunkach oświetleniowych. Należy jednak pamiętać, że drobne odchylenia w kolorach są nadal możliwe ze względu na użycie różnych technik drukowania i papieru, ale nadal jest to znacznie lepsza metoda oceny kolorów niż oglądanie ich na nieskalibrowanym monitorze komputerowym z ograniczoną przestrzenią kolorów sRGB.

Projekt graficzny markowych ekologicznych kubków papierowych, kubków do lodów, porcjowanego cukru z indywidualnie nadrukowanym logo: SPR-Sample_Printout

3. Sprawdzanie położenia i rozmiaru

Zastanawiasz się, jak będzie wyglądał wybrany przez Ciebie produkt z nadrukiem na zamówienie?

Zamów usługę wizualizacji produktu (VIS ), a przygotujemy ją w oparciu o gotowy projekt graficzny, który nam dostarczysz. Jest to render 2D modelu 3D z umieszczoną na nim grafiką.

Projekt graficzny markowych ekologicznych kubków papierowych, kubków do lodów, porcjowanego cukru z indywidualnie nadrukowanym logo: rainbowcups spersonalizowany projekt graficzny kubka papierowego
Projekt graficzny markowych ekologicznych kubków papierowych, kubków do lodów, porcjowanego cukru z indywidualnie nadrukowanym logo: KPI-200TW (10) Termiczny kubek papierowy do kawy z podwójnymi ściankami (TW) z indywidualnym nadrukiem 200-250 ml, 8 uncji (VIS2)

Projekt graficzny markowego kubka papierowego na szablonie rainbowcups

Wizualizacja (renderowanie 3D)

Produkt końcowy (obraz rzeczywisty)

Inne przykłady niestandardowych wizualizacji kubków papierowych z nadrukiem (VIS):

Projekt graficzny markowych ekologicznych kubków papierowych, kubków do lodów, porcjowanego cukru z indywidualnie nadrukowanym logo: wizualizacja projektu graficznego kubka papierowego (66)
Projekt graficzny markowych ekologicznych kubków papierowych, kubków do lodów, porcjowanego cukru z indywidualnie nadrukowanym logo: wizualizacja projektu graficznego kubka papierowego (40)
Projekt graficzny markowych ekologicznych kubków papierowych, kubków do lodów, porcjowanego cukru z indywidualnie nadrukowanym logo: wizualizacja projektu graficznego kubka papierowego (45)
Projekt graficzny markowych ekologicznych kubków papierowych, kubków do lodów, porcjowanego cukru z indywidualnie nadrukowanym logo: wizualizacja projektu graficznego kubka papierowego (51)
Projekt graficzny markowych ekologicznych kubków papierowych, kubków do lodów, porcjowanego cukru z indywidualnie nadrukowanym logo: wizualizacja projektu graficznego kubka papierowego (10)

4. Najlepszy sposób na sprawdzenie projektu graficznego markowego kubka papierowego

Weź taśmę i nożyczki w swoje ręce!

Wystarczy zamówić SPR (skalibrowany wydruk próbny) lub alternatywnie wydrukować bez skalowania projekt graficzny z szablonu rainbowcups w skali 1:1 (ale nie będzie można prawidłowo ocenić kolorów). Wytnij go nożyczkami wzdłuż linii cięcia i sklej boki taśmą, aby utworzyć kubek bez dna. Umieść na istniejącym białym kubku lub innym papierowym kubku.

Należy wziąć pod uwagę, że różne wzory, a także poziome linie biegnące wokół kubka mogą nie łączyć się ze sobą na pionowym szwie papierowego kubka. Pionowe przesunięcia mogą wynosić do kilku mm, co skutkuje innym wynikiem niż przewidywano (patrz przykład obok, jest to szycie, ale idea jest taka sama).

Następnie sprawdź, czy wszystkie teksty i logo mają odpowiedni rozmiar i znajdują się we właściwych miejscach oraz czy są wygięte we właściwy sposób. Sprawdź, czy teksty i logo są wyraźnie widoczne i nie są zniekształcone (lub odpowiednio zniekształcone). Na przykład, ze względu na geometrię kubka papierowego (jest to odwrócony do góry nogami ścięty stożek), jeśli chcesz, aby logo lub tekst były proste na kubku, muszą być wygięte na projekcie do żółtej siatki. Pozostawienie prostej linii lub tekstu na projekcie będzie postrzegane jako krzywa.

Należy pamiętać, że ze względu na różnicę w użytym papierze, biały kolor i jego temperatura barwowa zewnętrznej warstwy kubka mogą różnić się od warstwy wewnętrznej, opakowania i uszczelnienia.

Sprawdź wszystko w świetle dziennym i upewnij się, że jesteś w 100% zadowolony z rezultatu i jesteś świadomy możliwych rozbieżności dotyczących rozmieszczenia, zniekształceń i kolorów. Sprawdź dwukrotnie wszystkie teksty i elementy graficzne, ponieważ wydrukujemy dokładnie to, co widzisz.

Upewnij się, że zrobiłeś to wszystko przed ostatecznym zaakceptowaniem projektu graficznego, ponieważ po tym, jak trafi on do produkcji, jest już za późno.

Upewnij się, że twój klient jest dobrze wyedukowany w powyższej kwestii i rozumie wszystkie te kwestie, niuanse, ma realistyczne oczekiwania i sprawdził projekt graficzny we właściwy sposób, w przeciwnym razie możesz mieć prawdziwe kłopoty.

Kontynuuj czytanie tego przewodnika eksperta na temat wyboru, zamawiania i projektowania niestandardowych kubków papierowych z nadrukiem